Verdens land

Gyldendal 2014 Innbundet

Hva er forskjellen på Republikken Kongo og Den demokratiske republikken Kongo? Hvordan har det seg at San Marino ligger omgitt av Italia på alle kanter?

FN har nesten 200 medlemsland. Her er en oversikt over samtlige, pluss et par land som ikke er medlem..Boka har.korte tekster som forteller det viktigste om historien til hvert land i hele verden, tabeller med størrelse, befolkning, hovedsteder, kart, flagg.og andre nyttige opplysninger.
I fire år skrev Gunnar Kagge spalten «Verdens land» i Aftenposten..Dette er hele serien i bokform. Alle tekstene er oppdatert, og statistikken er ajourført. I tillegg har han skrevet en oversikt over hver enkelt verdensdels historie. Sist i boken er det oversikt over verdens lengste elver, høyeste fjell, største byer, rikeste land og mye annet.
Dette er en nyttig bok om du skal reise, delta i quiz eller bare er nysgjerrig.

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205472143

EAN 9788205472143

• "Krigen på 200 sider - Norge under annen verdenskrig" av Frank Aarebrot
  • "USA på 200 sider - amerikansk politikk fra George Washington til Hillary Clinton og Donald Trump" av Frank Aarebrot
  • "200 år på 200 sider - en kavalkade over Norges historie etter 1814" av Frank Aarebrot
  • "Høyt - en reise i Himalaya" av Erika Fatland
  • "Hjernen er stjernen - ditt eneste uerstattelige organ" av Kaja Nordengen
  • "Grensen - en reise rundt Russland gjennom Nord-Korea, Kina, Mongolia, Kasakhstan, Aserbajdsjan, Georgia, Ukraina, Hviterussland, Litauen, Polen, Latvia, Estland, Finland og Norge samt Nordøstpassasjen" av Erika Fatland
  • "Sapiens - en innføring i menneskehetens historie" av Yuval Noah Harari
  • "Gul bok - roman" av Zeshan Shakar