Veien til Roma

en roman fra kjærlighetens by

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Via 2016 Innbundet

En sjarmerende roman som kretser rundt Romas vakre severdigheter. Her veves historier og livsskjebner elegant inn i hverandre gjennom fortellingen om tre par og deres kjærlighetseventyr i den evige stad.

Den unge kunstneren Alice har kommet til Roma for å oppleve litt spenning og inspirasjon før hun slår seg til ro med den trygge kjæresten Daniel. Hun betviler at det finnes noe slikt som kjærlighet ved første blikk - og hvordan skulle hun i så fall vite om det skjedde med nettopp henne?

Det middelaldrende paret Meg og Alec er ute på et (ifølge Meg) viktig "oppdrag", og prøver samtidig å holde liv i sitt noe falmede ekteskap.

Connie og Lizzie er i byen for å spre asken etter Connies elskede mann, som også var Lizzies bror. Men Lizzie kjenner ikke den fulle sannheten om hva som skjedde den gangen Connie og Henry møttes i Roma mange tiår tidligere.

Fortellerstemmen i romanen tilhører Roma selv, i form av Kjærlighetens ånd, som veileder oss gjennom byen. Den lar leserne forstå hvordan Roma har blitt et så velsignet sted for elskende, og gir de tre parene velmenende dytt i retning av den lykken de fortjener.

«Frodig sommerlektyre» - Jon Terje Grønli, Gjengangeren «En sjarmbombe av en roman» - Hjemmet

Forlag Via

Omtalt sted Roma

Sprudlende og original! <3

• "De spanske søstrene" av María Dueñas
  • "Skrevet i stjernene - iblant trenger skjebnen en liten dytt i riktig retning" av Minnie Darke
  • "Sommerdager og sommernetter - tolv fortellinger om kjærlighet" av Stephanie Perkins
  • "En dame med sykkel i Kashgar" av Suzanne Joinson
  • "Knowing me, knowing you, aha - roman" av Brian Finnegan