Ved elven Piedra satt jeg og gråt

av (forfatter) og Christian Rugstad (oversetter).

Bazar 2012 E-bok

Pilar og følgesvennen hennes gjennomfører en mystisk reise over Pyreneene. De søker åndelig mening, og i sin søken etter Gud oppdager de også en dyp kjærlighet for hverandre. Sentralt i boka står budskapet om betydningen av å overgi seg betingelsesløst til denne kjærligheten.

Forlag Bazar

Genre Religiøs litteratur

Hun forsøkte å dømme sin fremtidige kjærlighet ved fortidens skuffelser.

• Jeg har vært forelsket før. Forelskelsen er som et narkotisk stoff. I begynnelsen gir du deg hen med hud og hår, fullstendig oppslukt. Og så, dagen etter, vil du ha mer. Du er ennå ikke helt fordervet, men du likte følelsen, og du tror du kan holde den under kontroll. Du tenker på det andre mennesket i to minutter og glemmer det i tre timer. Men snart venner du deg til det og blir til slutt fullstendig avhengig av det. Da tenker du på det i tre timer og glemmer i to minutter. Hvis vedkommende ikke er i nærheten , opplever du de samme følelsene som de narkomane opplever når de ikke får stoff. Der og da er du rede til å gjøre hva som helst for kjærligheten, slik de narkomane raner og ydmyker seg for å få tak i det de trenger.

Universet står alltid på drømmernes side.

Kanskje kjærligheten får oss til å eldes før tiden, og gjør oss unge når ungdommen er forbi.

Kjærligheten er alltid ny. Det betyr ingenting om vi elsker én, to eller tre ganger i livet - vi står alltid ovenfor en situasjon vi ikke kjenner. Kjærligheten kan føre oss til helvete eller paradis, men den fører oss alltid et sted. Vi må akseptere den, for den er den vår tilværelse suger næring fra. Hvis vi nekter vil vi dø av sult mens vi ser de bugnende grenene på livets tre, uten mot til å strekke hånden ut og høste fruktene. Vi må finne kjærligheten der den er, selv om det betyr timer, dager og uker i skuffelse og fortvilelse. I det øyeblikket vi drar ut på leting etter kjærligheten, kommer den oss i møte.

Og den redder oss.

Man kan reise både kort og langt i bøkenes verden. Fasinerende å se hvor mange spennende steder som dukker opp, allerede i titlene. Listen startet som en liten lek for meg selv. Men, så fikk jeg lyst til å dele den.

Her er bøker som alle må lese, synes jeg!!!De beste jeg har lest

Ulike bøker jeg ønsker meg :

• "Håndbok for lysets krigere" av Paulo Coelho
  • "Djevelen og frøken Prym" av Paulo Coelho