Varsler i vinden

av (forfatter) og Lloyd A. Thorbjørnsen (oppleser).

Kabb 1997 Kassett

En slavepike kjemper for en familie og for mannen hun elsker i den romerske verden. Men likevel er det den Gud hun tror på, som kommer i første rekke.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 1997

Format Kassett

Serie Riverstrilogi (1)

Genre Romantikk Religiøs litteratur Historisk litteratur

Omtalt sted Romerriket

Denne boka har jeg lånt av min søster i mange år uten å ha lest den. Hun har alltid snakket veldig varmt om bokserien, likevel ble jeg veldig positivt overrasket. Francine Rivers skriver veldig levende om romertiden. Det virker som hun har gjort godt forarbeide. Boka har blant annet spenning, kjærlighet og åndelighet. Den er sterk både på det åndelige planet, men også på det relasjonelle planet.

Enkelte hendelser gjorde forferdelig vondt å lese om, men det er gjerne det som gjør at jeg liker bøker godt - at jeg blir berørt på et dypere plan. Det gjorde også mye med meg at det foregikk så kort tid etter at Jesus var på jorda... Evangeliet ble så mye mer jordnært for meg når det ble snakket så hverdagslig om Bibelske hendelser. Det kjennes bra ut når skjønnlitteratur kan gi åndelig påfyll og inspirasjon.

Heldigvis er det to bøker til i serien!
Har dessverre et par andre bøker på leselista før jeg begynner på bok to.

Jeg anbefaler denne boka på det varmeste både for folk som bil ha litt åndelig påfyll, men også for folk som bare vil lese en god bok.

Viss vi ikke har noe som er verdt å dø for, Atretes, har vi heller ikke noe som det er verdt å leve for

"Det er ikke denne verdens fred jeg forkynner, men Guds."

"Moren hadde ofte sagt at hvis vi ikke tjener Herren, tjener vi den onde, selv om vi ikke er klar over det"

Denne lista blir på en måte en oppfølger til denne: https://bokelskere.no/lister/262329/
Jeg er fortsatt hjemme i mammapermisjon, og jeg håper jeg kan fortsette å lese bøker slik som jeg har gjort til nå. Denne lista kommer jeg til å oppdatere etterhvert som jeg leser bøker.

Ellers har det lokale biblioteket jubileum i år, og arrangerer derfor bokorm for voksne også. Det betyr heder og ære for dem som klarer å lese 50 bøker på ett år. Det har jeg ikke gjort siden jeg var en liten barnerumpe, så det blir en spennende utfordring! Jeg klarte 16 bøker på ca 5 måneder sist år, så nå gjelder det å virkelig henge i.

Her: https://bokelskere.no/lister/262954/liste/ ligger for øvrig en liste med bøker jeg planlegger å lese. Den er under stadig endring, men der kan du se hva jeg holder på med nå, og gjerne gi tips om andre spennende bøker som bør stå på lista.

Følg med følg med ;)

• "Demring i nord" av Francine Rivers