Død mann sladrer ikke

av (forfatter) og Mike Collins (illustratør).

Vigmostad Bjørke 2009 Innbundet

Året er 1992, og Oslo tar i mot Veum med vold, trusler og terror. Men også med en vakker kvinne som hjelper ham i hans etterforskning. En av sakene Veum konfronteres med er spørsmålet hele Norden har stilt seg siden 1986: Hvem drepte Olof Palme?

Slik Fantomet av og til forlater de dype skoger og løser sine oppgaver i storbyens jungel, hender det en sjelden gang at Varg Veum forlater byen mellom de syv fjell og opererer andre steder. I femte bok i 7 Fjell-serien går veien til Oslo, den byen ingen besøker uten at den setter sine spor i en ... Året er 1992, og det moderne Oslo tar imot Veum med vold, trusler og terror. Men også med en vakker kvinne som hjelper Veum i hans etterforskning. Bak det hele lurer spørsmålet som hele Norden hadde stilt seg siden 1986: Hvem myrdet Olof Palme? Et mulig svar på det spørsmålet er en av de sakene Veum konfronteres med i Død mann sladrer ikke. Gunnar Staalesen (f. 1947) er en av Norges mest leste krimforfattere, og hans Varg Veum er blitt kåret til landets mest populære krimhelt av Dagbladets lesere. Denne boken er en omarbeidet versjon av romanen Begravde hunder biter ikke (Gyldendal 1993), tilpasset byggverket 7 Fjell. Mike Collins (f. 1961 i Irland, nå bosatt i Wales) er en av Storbritannias mest erfarne serieillustratører, med bakgrunn fra britiske serier som Dr. Who og Judge Dredd, og amerikanske serier som Batman, Fantomet og Lynet.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788241905711

EAN 9788241905711

Serie Varg Veum : 7 fjell (5)

Genre Politi og detektiver Krim

• "Dødelig ekko" av Gunnar Staalesen
  • "De dødes dal" av Gunnar Staalesen
  • "Varg Veums Bergen - en annerledes Bergensguide" av Gunnar Staalesen
  • "På sporet av Bergen - Varg Veums by" av Gunnar Staalesen
  • "Knut Gribb : de hengtes forbund ; Knut Gribb : døden går ombord" av Eirik Ildahl
  • "Rygg i rand, to i spann" av Gunnar Staalesen
  • "Den femte passasjeren" av Gunnar Staalesen