Vampyrfesten

av (forfatter), Mårdøn Smet (illustratør) og Øystein Rosse (oversetter).

Mangschou 2008 Innbundet

Vampyrene er et stort problem i den gamle byen, og det skjer mye fælt. For søsknene Edvard og Agnes blir alt forandret da noen beskylder storesøsteren deres for å være vampyr. Den lille familien må flykte, og på en kirkegård møter Edvard ei mystisk jente. Han blir overrasket over hvor mye hun vet om familien hans, og om vampyrer.

Ingen vet hva som feiler Edvard og Agnes' storesøster, men ryktene går. Noen sier hun er blitt vampyr. Edvard er redd, og som de fleste andre overbevist om at vampyrer fins. Agnes derimot, tror ikke på vampyrer. Sammen bestemmer de seg for å finne ut hva som foregår. I Benni Bødkers vampyrserie finner du knitrende kjoler, tunge gardiner, dunkelt lys og mørke kirkegårder. Det er skummelt, blodig og fascinerende. Og det er gjort med verdens største selvfølgelighet.

Forlag Mangschou

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788291948744

EAN 9788291948744

Serie Nattas barn (1)

Genre Fantasy

Bokhyllene hjemme er så fulle at de flyter over og vi har satt bremsene på når det gjelder bokkjøp. Bremsene er fortsatt på, men idag sviktet de meg helt, og det resulterte i 11 bøker til meg selv og 4 til barna. Posesalg er rota til kaos i hjemmet vårt ;)

Oppdatering 13.mai:
Jeg ga ei bok fra meg, og kom hjem med 15, FEMTEN, bøker....De finner du fra og med bok nr 16 på lista :)

Populære serier for barn som gjerne lar seg skremme av historier om møter med mørke, overnaturlige krefter. (Den første boken i hver serie er tatt med i listen.)

• "Malice - ryktene er sanne" av Chris Wooding
  • "Zaga" av Thore Hansen