Vampyr

en fortelling om blod, små piker og andre fæle ting

av (forfatter) og Lars Aurtande (illustratør).

Gyldendal 2005 Innbundet

Langt inn i Svartdal lever en vampyr. Tarmene hans skriker etter blod, og det har de gjort i 200 år. Og kirkegården i Møljesund er full av døde unge piker. Hvordan ble vampyren et slikt monster, og hvem blir det neste offeret for hans blodtørst?

Herlig vampyrroman fra en av våre mest originale forfattere Hvis du graver dypt ned i hjertet til et monster, hva finner du da? Dette er fortellingen om et blodsugende monster, eller en vampyr. På mange måter er det en skrekkhistorie, og det er lov å bli så redd at man tisser på seg når man leser. Jeg tisset på meg flere ganger mens jeg skrev.Dette er også en fortelling om en modig dame som våger å bli kjent med vampyren. Hun finner ut hvem han virkelig er .
når han graver dypt ned i seg selv.Men da er det kanskje for sent .Det handler om en morder.Det handler om blod.For at du ikke skal dø av skrekk, har jeg spritet opp fortellingen med litt teit humor og en svensk skorsteinsfeier her og der.Vennlig hilsen, Jan Chr. Næss (forfatter)

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205345539

EAN 9788205345539

Genre Fantasy

Etter å ha lest boka sitter jeg igjen med endel spørsmål jeg gjerne ville hatt svar på, men som boka ikke gir noe svar på. Følgelig er det ingen fasit på hvordan et vampyr-univers skal være, det er det forfatteren som definerer for sin verden, derfor kan jeg ikke ta dette med i vurderingen av boka. Det som likevel trekker denne boka såpass langt ned for min del er forfatterens måte å skrive på, inkludert forsøket på både humor og faktaopplysninger, noe jeg føler krasjet veldig med sjangeren jeg følte denne boken egentlig prøvde å være i.

• "Fabeldyr og hvor de er å finne - det opprinnelige filmmanuskriptet" av J.K. Rowling
  • "Harry Potter og Føniksordenen" av J.K. Rowling
  • "Harry Potter og ildbegeret" av J.K. Rowling