Vampire game

bind 4

av (forfatter) og Judal (illustratør).

Mangismo 2006 Heftet

Dette er historia om vampyrkongen Duzell og hans søken etter hevn på den gode kongen Phelios, en modig kriger som nedkjempet vampyren for 100 år siden. Nå er Duzell tilbake, reinkarnert som en katt.

Vampyrkongen Duzell svor på sitt dødsleie, at han 100 år senere skulle vende tilbake og hevne seg på sin morder; den store kong Phelios. Men Duzell gjenfødes som en søt liten kattunge og Phelios' barnebarn, den 15-årige prinsessen Ishtar, tar ham til seg som sitt kjæledyr. Prinsessen har ingen familie, og knytter seg derfor sterkt til Duzell. Selv da prinsessen oppdager hvem Duzell i virkeligheten er, beslutter hun seg for å å hjelpe ham med å finne kong Phelios' reinkarnasjon. Sammen begynner de på en hemmelig og farefull jakt. Darres, prinsessens flotte livvakt, får nok å henge fingrene i, for prinsessen går sine egne veier og mange ting er ikke hva de gir seg ut for å være ... Vampire Game er en romantisk fantasy-serie om den unge og vakre prinsesse Ishtar og hennes lille kjæledyr. Kattungen, er i virkeligheten en reinkarnasjon av vampyrkongen Duzell. Om bind 4: Fekteturneringen er den største begivenheten i La Naan, og den blir bare enda mer spennende av at prinsesse Ishtar har lovet å gifte seg med vinneren. Faktisk er det litt for spennende for prinsessen. I finalen skal hun nemlig møte prins Seiz, som på mystisk vis er blitt veldig sterk. Dessuten vil han veldig gjerne vinne. Duzell er fortsatt ute i skogen et sted, noe som kan være farlig for en liten katt; vampyrekongen eller ei. Livvakten Darres har det travelt med å kjempe mot vampyrer, så Ishtar må se sannheten i øynene; hun har ingen som kan hjelpe henne. Kan prinsessen klare seg på egen hånd, når hun nå er tvingende nødt? Våger hun å bruke magi? Og hva gjor Duzell og prinsessen plutselig i landet Ci Xeneth?

Forlag Mangismo

Utgivelsesår 2006