Vampanjegere

av (forfatter) og Øystein Rosse (oversetter).

Damm 2004 Heftet

Seks år har gått siden Darren ble kåret til vampyrprins. Han har funnet seg til rette med sitt nye liv i Vampyrfjellet, men så får de besøk av den mystiske budbringeren, herr Order i Prinsens hall. Den krigen som har herjet utenfor fjellet har til nå ikke vært en del av Darrens liv. Dette endres brutalt når han blir utpekt som en av jegerne som skal oppspore og drepe deres største fiende, Vampanlorden.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204093936

EAN 9788204093936

Serie Sagaen om Darren Shan (7)

Genre Grøssere

Vampanjegere av Darren Shan

Vampanjegere er den 7ende boka i Sagaen om Darren Shan. I denne boka har Darren Shan blitt vampyrprins. Undervampyrene behandler han som det også selv om han fortsatt er veldig ung. Boka starter 6 år etter den forrige boka vampyrprinsen. Darren Shan gjør mye kjedelig arbeid og får ikke lov å utforske verden fordi vampyrene er i krig med vampanene. Vanligvis kan den nye vampyrprinsen samle erfaring mens han/hun reiser rundt. En dag kommer Matt Order tilbake til vampyrfjellet. Det de fleste vet er at når Order kommer har han som oftest ikke noe trivelig beskjed å komme med. Herr Order konkluderer med at vampanlorden er kommet og at det bare er tre som kan stoppe han og vampanene. En av dem er Darren shan og de to andre må du lese for å finne ut.

Vampanjegere er en knakenes bra bok og du bør ikke bli lurt av starten. Det kommer fram mange nye karakterer og mye informasjon som man må fordøye men likevel greier Darren Shan å gjøre det engasjerende. Boka viser at vampyrene ikke er de eneste mystiske skapningene som lever eller har levd på jorda. Vampanjegere får terningkast 6. Det virker som om serien utvikler seg og bare blir bedre og bedre for hver bok. Selv om det gikk bort noen karakterer i den siste boka vampyrprinsen greier Darren Shan å erstatte dem med om ikke enda mer nye og spennende karakterer.

• "Mørkets hersker" av Darren Shan
  • "Alliansenatten" av Darren Shan