Vær så god!

kokebok for deg som vil leve enklere og mer miljøvennlig

av (redaktør) og Grønn hverdag (utgiver).

J.M. Stenersens forlag 2009 Innbundet

Dette er en kokebok med miljøprofil. Bokens utgiver har invitert en rekke av landets beste kokker og mijøbevisste amatørkokker til dugnad. Boken inneholder blant annet over to hundre oppskrifter som gjør det enkelt å ta miljøhensyn i hverdagen, praktiske ukemenyer som hjelper deg med å planlegge innkjøpene, og en rekke råd om oppbevaring og bruk av råvarer, restemat og naturens ressurser. Har oppskriftsregister.

Spis riktig- spis opp! Hva vi spiser, og ikke minst at vi spiser opp alt, kan utgjøre en vesentlig forskjell for miljøet. I denne kokeboka finner du over to hundre fristende oppskrifter som inspirerer til et mer miljøvennlig kosthold. En rekke av landets beste kokker byr på sine favorittoppskrifter, også på restemat - hva lager vi dersom det blir noe til overs? Praktiske ukesmenyer gjør det enklere å planlegge innkjøpene, og du lærer også å lage mat fra bunnen av, hvordan du utnyter naturens ressurser best mulig og hvordan du oppbevarer maten riktig.

Forlag J.M. Stenersens forlag

• "Sosiale antenner har mange frekvenser" av Lisbeth Iglum Rønhovde
  • "Grønn bonanza - potetpizza, sommerruller og blomkålwings" av Mia Frogner
  • "Simple living - slik gjør du det" av Gitte Jørgensen
  • "Litt grønnere - 365 ting du kan gjøre for miljøet" av Grønn hverdag
  • "Renere liv - ren mat, naturlig skjønnhet, grønt hjem, økofashion" av Tina Holt
  • "Matglede med lavkarbo - for en sunn og frisk hverdag" av Annika Dahlqvist
  • "Grønn og skjønn - åtte enkle trinn mot et grønnere, men stadig like skjønt liv" av Sophie Uliano
  • "Kom i form med Yngvar - treningsprogram, smarte tips, sunn fastfood, treningsdagbok" av Yngvar Andersen
  • "Juleroser - 2019" av Herborg Kråkevik
  • "Norsk mat med Andreas Viestad" av Andreas Viestad