Vårlik

av (forfatter) og Nina M. Due (oversetter).

Schibsted 2011 E-bok

En kraftig eksplosjon på torget i Linköping dreper to små barn. Malin Fors kommer rett fra sin mors begravelse og møter et syn hun aldri kommer til å glemme. Dette er den fjerde boka om etterforsker Malin Fors ved politiet i Linköping.

Vårsolen skinner over Linköping og de vinterbleke menneskene som har våget seg til uteserveringene rundt torget. Noen svaler kretser over dem, fargerike tulipaner lyser fra bedene og en mor med to små barn går mot minibanken. Men plutselig rives idyllen i filler av en kraftig eksplosjon.
Mons Kallentoft (født 1968).debuterte med den.prisbelønte thrilleren Pesetas i 2000

Forlag Schibsted

Serie Malin Fors (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Den svakeste boka i årstidkvintetten. Historien de døde forteller blir påtatt i forhold til de andre bøkene og selve historien er bare grei.

Kjedelig og usansynlig..!!

Detta är den fjärde deckaren om Malin Fors och här fick vi äntligen reda på vilken hemlighet som funnits i hennes familj.
I denna boken pratar de döda som vanligt vilket jag inte tycker är särskilt kul, men upplösningen av denna boken var riktigt gastkramande så tack vare den spänningen får boken ett högre betyg än tidigare i kombination med en mycket välskriven intrig. En femma sätter jag och kastar mig genast över nr fem som på svenska heter Den femte årstiden och är inläst av Torsten Wahlund som de tidigare böckerna.

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

Her er krimbøker jeg har kost meg med!

Serier jeg leser og ønsker å lese.

• "Den femte årstiden" av Mons Kallentoft
  • "Engler i vann" av Mons Kallentoft