Våg å tenke - våg å tro!

trosforsvar

Global misjon 2008 Heftet

Dette er en bok om trosforsvar. Den tar opp et bredt spekter av vanskelige spørsmål og innvendinger vi møter i hverdagen i samtale med mennesker om den kristne tro. Men boken tar også tak i ikke-kristne tankeganger, og gir en lettfattelig innføring i hva flere kjente tenkere og vitenskapsmenn har sagt. Boken ønsker å oppmuntre deg som er kristen ved å peke på hvor gode grunner det finnes til å tro på Bibelens budskap, samt utfordre deg som ikke tror på Gud til å tenke igjennom det hele en gang til.

Dette er en bok om trosforsvar. Den tar opp et bredt spekter av de spørsmål og innvendinger vi møter når vi samtaler med mennesker om den kristne tro: Hvor kommer Gud fra? Hva er opprinnelsen til det onde? Skjer det virkelig mirakler? Hvorfor er det flere og flere vitenskapsmenn som tror på Gud? Denne boken vil oppmuntre deg som en kristen. Øyvind Gaarder Andersen er forkynner i pinsebevegelsen, cand.theol. og lektor i teologi ved Hedmarktoppen og Sandvik Folkehøyskole.

Forlag Global misjon

Utgivelsesår 2008

• "Ufattelig kjærlighet" av Francine Rivers
  • "Bibelen - Den heilage skrifta"
  • "Den glemte hagen" av Kate Morton
  • "Morgen i Jenin" av Susan Abulhawa