Uten et ord

av (forfatter) og Carina Westberg (oversetter).

Vega forlag 2009 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Familien til Cynthia forsvinner sporløst. Tjuefem år senere er mysteriet ennå ikke løst, og Cynthia hjemsøkes fremdeles av de ubesvarte spørsmålene. Hun deltar i et TV-program om uløste kriminalsaker, men hun skjønner etter hvert at det å grave i fortiden kan ha vært det dummeste hun noensinne har gjort.

Cynthia oppdager en morgen at hennes familie har forsvunnet - uten et ord til avskjed. Tjuefem år senere er mysteriet ennå ikke løst, og Cynthia hjemsøkes fremdeles av de ubesvarte spørsmålene. Ble familien hennes drept? Bortført? I så fall, hvorfor ble hun skånet? Og hvis de er i live, hvorfor forlot de henne? I et siste desperat forsøk for å finne ut hva som skjedde den gangen, bestemmer Cynthia seg for å delta i et TV-program om uløste kriminalsaker. Når hun så blir oppringt av en person med et urovekkende budskap, skjønner Cynthia at det å grave i fortiden kan ha vært det dummeste hun noensinne har gjort ... Denne forrykende thrilleren i ren Hitchcock-stil er oversatt til 20 språk og var den mest solgte boken i Storbritannia i 2008.

Forlag Vega forlag

Utgivelsesår 2009

Genre Thrillere

14 år gamle Cynthia har vært ulydig, og blir hentet full hjem av faren med kjæresten som vitne. I fullt sinne kommer hun seg opp på rommet sitt og sovner umiddelbart. Dagen etter er det stille i huset, og Cynthia forstår etter som dagen går at hele familien hennes er forsvunnet uten så mye som å legge igjen en lapp til henne!
25 år senere er Cynthia gift og mor til Grace. Mysteriet med den forsvunne familien til Cynthia er ennå ikke løst, men så ringer telefonen og marerittet starter for den lille familien...

Uhyre spennende og umulig å forstå seg på før det nærmer seg slutten, og selv da er det overraskelser i vente.

Dette er på alle måter en god bok! Godt språk (oversettelse), gode karakterer, gode beskrivelser, jeg lever meg godt inn i historien og hadde en hel haug med potensielle løsninger i hodet mitt underveis, men ingen av de stemte. Og det liker jeg, når jeg blir overrasket på denne måten. Terningkast 5.

Jeg så nettopp ei liste her inne som handla om "lokkende omslag". Her er min liste av bøker som ikke lokker i det hele tatt. Dette er bøker jeg aldri ville pekt meg ut i en hylle og sagt "DEN skal jeg lese!". Disse river ikke i leselysten i det hele tatt. Pirker ikke litt i den en gang.

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

Min favorittliste for 2015

• "Frykt det verste" av Linwood Barclay