Uten ekko

av (forfatter), Berit Reiss-Andersen (forfatter) og Radioteatret (utgiver).

Lydbokforlaget og NRK 2005 Lydfil

Brede Ziegler, berømt og nyrik restauratør, blir funnet drept i Oslopolitiets egen bakgård. En haltende, usystematisk etterforskning avdekker et offer med fiender nok til å bli myrdet både en og to ganger. Da det viser seg at Ziegler faktisk ble livstruende forgiftet et døgn før han ble knivstukket til døde, går etterforskningen fullstendig i stå. Det er adventstid i Norge, og konstituert førstebetjent Billy T. famler i blinde. Staben hans går sine egne veier. Etterforskningen spriker i alle retninger. Morderen ser ut til å slippe unna. Inntil Hanne Wilhelmsen kommer tilbake fra et halvt års eksil i et kloster nord for Verona. Langsomt og møysommelig arbeider hun seg inn i saken, og tilbake mot det livet hun forlot da kjæresten døde og hun ikke så andre muligheter enn å flykte. Dette er den sjette boka om Hanne Wilhelmsen. I hovedrollene: Kjersti Elvik, Trond Espen Seim, Hallvard Holmen, Tone Danielsen og Aksel Hennie.

Hanne W. er tilbake i Radioteatrets påskekrim for 2005
I "Uten ekko" strever hun ikke bare med en vanskelig politisak. Hun sliter også i privatlivet. Cecilie er død, og Billy T. er ikke lenger noen bestevenn.
Hørespillet er en frittstående fortsettelse av "Død joker". Den berømte, nyrike restauranteieren Brede Ziegler blir funnet på Oslopolitiets baktrapp. Han er, for å si det sånn, tranchert med sitt eget våpen, en kokkekniv. Det nærmer seg jul og konstituert førstebetjent Billy T. strever med å få orden på en etterforskning som ikke blir mindre komplisert da det viser seg at Ziegler er myrdet to ganger.
Hanne Wilhelmsen som har vært utenlands siden samboeren Cecilie døde, kommer hjem, men forholdet mellom de to gamle vennene er iskaldt.
Kjersti Elvik er tilbake som Hanne, mot en ny Billy T: Trond Espen Seim, kjent fra en annen politirolle i NRK Drama: Tv-serien "Svarte penger - hvite løgner"
Produsent: Nils Nordberg

Forlag Lydbokforlaget NRK

Utgivelsesår 2005

Format Lydfil

Serie Hanne Wilhelmsen (6)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Ok. Som vanlig holdes plottet skjult helt til siste slutt.

• "Sannheten bortenfor - en Hanne Wilhelmsen-roman" av Anne Holt
  • "Det som er mitt ; Det som aldri skjer" av Anne Holt