Ute

av (forfatter) og Nina Resch (illustratør).

Transit 2006 Innbundet

Balladen om Bohm og Bøhmer: To forsofne fyrer slår tiden i hjel med å fortelle hverandre historier. Men bak historier om grusomme kjemper og dumme prinser lurer spørsmålene: Hvem er vi? Hvor går vi? Og hva gjør vi egentlig her? Sneglegutten: En kattejente og en hundegutt møtes. Hun har en tusing i lomma, han et forlatt hundehus. Men hva gjør to tiåringer ute så sent? Og hva er tristere enn regn, halvfulle ballonger og snauklipte epletrær? Scener fra smørehall 2: Da omstreiferne Inga og Jekken dumper over ungdommene Jo og AG, forvandles en nedlagt smørehall til en møteplass for dronninger og sjeler på avveier, for flakkede skygger og knuste hjerter, for gammelt verktøy, olje, fett og støv.

Forlag Transit

Utgivelsesår 2006