Ute etter hevn

av (forfatter) og Jon Vegard Lunde (oversetter).

Jevelforl. 2009 Innbundet

Oberst Finley nekter å sende et helikopter for å hente Ellie og vennene hennes tilbake til New Zealand. Og da Lee insisterer på å dra ut fra Hell på nytt for å se hva de kan utrette for et fritt Australia, blir de fire andre med. For å slippe unna en patrulje gjemmer de seg i en lastebil, og blir kjørt rett inn i løvens hule. Nå har de sjansen til å snu hele krigen, selv om det er små muligheter for å slippe levende fra det.

Når du er på knærne har du bare én ting å gjøre: Reise deg. Ellie og vennene hennes har stirret nederlaget i øynene. De har kjent Dødens kalde pust i nakken. De har vært dengt og kastet omkring. De er mørbanket og forslått, fysisk og psykisk. De er i Helvete. Nå er det på tide å slå tilbake. Det er på tide å slåss. Nå er de virkelig ute etter hevn! Oberst Finley vil ikke, kan ikke sende et helikopter for å hente dem tilbake til New Zealand. Og da Lee insisterer på å dra ut fra Hell på nytt for å se hva de kan utrette for et fritt Australia, blir de fire andre med. De har ingen plan, og vet ikke hva de kan oppnå. For å slippe unna en patrulje gjemmer de seg i en lastebil, og blir kjørt rett inn i løvens hule. De forstår at dette er sjansen de har ventet på, sjansen som kan snu hele krigen. Og at de må gripe den, selv om det er små muligheter for å slippe levende fra det. Fordi alt annet vil være feigt. Men hvordan skal de gripe det an - og kan de overleve, mot alle odds? Ute etter hevn er femte bok i serien "I morgen, da krigen kom". Den ble kåret til Årets Bok av de australske bokhandlerne, og dette er muligens eneste gang, noe sted i verden, at en barne- eller ungdomsbok har vunnet en slik kåring i konkurranse med voksenbøkene.

Forlag Jevelforl.

Utgivelsesår 2009

Serie I morgen-serien (5)

Genre Spenning

Omtalt sted Australia

Bøker (ikke inkludert fagbøker/pensum) jeg leser i 2011 :-)

• "Bortenfor daggry" av John Marsden
  • "Nattjakt" av John Marsden