Ute av lage

Skrevne ord 2017 Innbundet

1978: Midt på natten sniker 16 år gamle Jenny seg ut av huset for å treffe to år eldre Kian. Men noe går galt ute i skogen. For to familier blir livet aldri det samme igjen.

2016: Det lille tettstedet Osa rystes av drap. Det finnes ett vitne, men han lar være å fortelle politiet hva han vet. Han har for mye å tape.

Amalie Berland trenger en opptur. Privatlivet og karrieren som journalist ligger i dødvann. Så får hun i oppdrag å dekke Osa-drapet sammen med nyutdannede Haider Seddiki. Mens Amalie fokuserer på enkeltmenneskene bak nyhetene, øyner Haider muligheten for et skup. Sammen oppdager de at det finnes flere skjebner og historier i Osa enn drapet de dro ut for å dekke.

Forlag Skrevne ord

Utgivelsesår 2017

Genre Krim

Omtalt sted Bergen Ulvik

Ute av lage er en velskreven og spennende krimroman som var vanskelig å legge fra seg.

Her ligger det hemmeligheter tilsynelatende godt begravet i et lite lokalsamfunn. En sterk roman som inneholder personlige tragedier, fordommer og hat mikset sammen med kjærlighet og medmenneskelighet. Man lever seg raskt inn i skjebnene til de ulike personene i romanen.

Jeg likte boken svært godt og satt igjen med mange sterke inntrykk og en god bokopplevelse rikere.

Anbefales på det varmeste!

Da boken kom i fjor høst, tok det litt tid før jeg fikk åpnet den. Men da jeg først hadde begynt, så var den like spennende som de internasjonale bestselgerne jeg har lest. :)
Veldig fint med områder og miljøer man kjenner seg igjen i, siden vi bor på Vestlandet.
Forfatteren klarte å antyde et plott som vekslet gjennom hele boken, så det er flere lag og en god tittel på boken.
Håper at det kommer en ny bok med Amalie og Haider, og at det ikke tar 10 år til..! Anbefales!
[Terningkast 5]