Urter

en komplett guide til dyrking og bruk av urter

av (forfatter) og Ann Høydalsnes (oversetter).

Spektrum 2005 Innbundet

Denne boken gir deg råd om hvordan du dyrker dine egne urter. Den hjelper deg i å anlegge din egen urtehage, hvordan den kan utformes og hvilke urter som trives best under forskjellige forhold. Du får opplysninger, forslag og råd om alt som har med urter å gjøre, fra dyrking via innhøsting og tørking til forskjellige tilberedningsmetoder. Boken inneholder også oppskrifter på retter med urter. I tillegg har boken en oppslagsdel med omtale av 70 vanlige urter. Her får du rede på de ulike urtenes historie og opprinnelse, botanisk beskrivelse og dyrking samt hvilke plantedeler som brukes, virkestoffer, sikkerhetsopplysninger og kulinarisk og medisinsk bruk av vekstene. Har ordliste og stikkordregister.

Forlag Spektrum

Utgivelsesår 2005