Unpregnant

av (forfatter) og Ted Caplan (forfatter).

Chicken House 2020 Heftet

Veronica is top of her class - and somehow she's found herself gazing in disbelief at a positive pregnancy test. Even worse, her ex-best friend and the high school's legendary malcontent, Bailey, is the only one there to help. In this warm and darkly funny road trip story, Veronica and Bailey drive a thousand miles to an out-of-state abortion clinic - rediscovering their friendship in the process.

Forlag Chicken House

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9781912626168

EAN 9781912626168

Omtalt sted Missouri

Kan en bok om abort være morsom? Ja! Veronica Clarke er skoleflink, populær, har kjekk kjæreste og planene klare for universitet etter skoleslutt. Men så blir hun gravid. I en del av landet der man ikke kan ta abort uten foreldrenes samtykke. Det er ikke et alternativ å fortelle dem om dette. Så da må hun reise 1400 km for gjennomføre planen i hemmelighet. Og den eneste hun kan komme på som kan hjelpe henne er den tidligere venninnen hennes som nå er skolens outsider. Så nå er det klart for en roadtrip utenom det vanlige. Boken er lettlest og morsom. Den går ikke i dybden på temaene, men det gjør ikke noe. Man sitter likevel igjen med noen tanker om å ta egne valg og stå for dem, om vennskap, og å tørre å være den man er.

• "Hodeløs - ikke få panikk, ikke mist hodet" av Kjetil Johnsen
  • "Prosjekt 360" av Anneli Klepp