Undreboka mi

av (forfatter) og Kari Grossmann (illustratør).

Gyldendal 2009 Innbundet

Dette er en bok for små og store som lurer på mye. Den har mange spørsmål og detaljrike bilder som gir stoff til å tenke og undre seg, og til små filosofiske samtaler.

En filosofisk samtalebok for småbarnsfamilier og barnehager En morsom og annerledes bildebok fra en av Norges mest populære bildebokskapere. Denne gangen handler det om alle de morsomme, rare, underfundige og kloke spørsmålene barn stiller. Til hvert spørsmål er det detaljrike bilder som setter samtalen i gang. Få spørsmål har entydige svar, og nye spørsmål dukker opp mens man leser. Spørsmålene handler om deg og meg, om følelser, om virkelighet og fantasi og om liv og død. Hva er kjærlighet? Er det noe alle må,og hva er mange?Spør du gutten med sju lekeklosser eller pappaen med like mange barn, får du trolig ikke samme svar! Dette er boka for alle som er glad i å fundere over livet rundt seg eller liker ord som hva, hvordan og hvorfor!Kari Grossmann er blant annet kjent for bøkene om Lillesøster og populære bøker som Se og si og Pekeboka mi. Bøkene hennes trykkes stadig i nye opplag, og flere av dem er også utkommet på andre språk.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205387119

EAN 9788205387119

Her er bøkene som slår an hos den minste i familien! Han har vært bokfrelst siden han var 6 måneder. Nå er han halvannet år med mark i kroppen, men bøker er fortsatt favorittsysselen hans for avslapping og kosetid. Han sluker det meste første gang den "leses", men dette er bøker som har holdt på interessen i måneder i strekk, både med og uten oss voksne til stede.

Sønnen vår har blitt litt av en bokorm, til mors store stolhet!
Det blir stadig flere turer til vårt lokale bibliotek hvor vi låner hauger med bøker, og dagen er ikke komplett uten en bok eller to på kvelden!

Her er et knippe av hans absolutte favoritter etter fylte 2 år.
Håper dette kan være til glede og inspirasjon :)

• "Au, det gjør vondt!" av Kari Grossmann
  • "Lillesøster og kaninen" av Kari Grossmann