Undervisning som fortelling

en alternativ tilnærming til undervisning og læreplan på barnetrinnet

av (forfatter).

Ad Notam Gyldendal 1996 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka drøfter en alternativ tilnærming til den tradisjonelle undervisningsmodellen "mål-innhold-metode-evaluering". Et gjennomgående tema i boka er at barns forestillingsevne er det det kraftigste og mest virksomme læringsredskapet. Derfor fokuseres det på hvordan vi kan bruke fortellingen, og spesielt eventyret i undervisningen slik at den blir mest mulig engasjerende og meningsfull. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Boka drøfter en alternativ tilnærming til den tradisjonelle undervisningsmodellen "mål-innhold-metode-evaluering". Et gjennomgående tema i boka er at barns forestillingsevne er det det kraftigste og mest virksomme læringsredskapet. Derfor fokuseres det på hvordan vi kan bruke fortellingen, og spesielt eventyret i undervisningen slik at den blir mest mulig engasjerende og meningsfull. Har litteraturliste.

Bokdetaljer

Forlag Ad Notam Gyldendal

Utgivelsesår 1996

Format Heftet

ISBN13 9788241707452

EAN 9788241707452

Språk Bokmål

Sider 141

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket