Under bordet

Gyldendal 2009 Heftet

Jenny er 26 år, og har sluttet på medisinstudiet uten å fortelle det til familien. Hun bor i bofellesskap med Sara og Trond. Jenny er en kaospilot som søker fast grunn i nytt terreng. Hun nærmer seg tilværelsen med avkledd blikk og snodige replikker som gjør henne synlig for gutten med de brune øynene. Som hun er livredd for, inntil det ikke går an å gjemme seg lenger.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205388611

EAN 9788205388611

Serie Drops

Jeg har tidligere lest "Nu Jævlar" av samme forfatter, og gledet meg derfor til å lese denne. Jeg ble dessverre skuffet.
Boka handler om Jenny som ikke helt vet hva hun vil i livet, og det er masse om alt hun ikke klarer å ta fornuftige beslutninger om, og en del om hva hun har opplevd i barndommen og ungdomstida som har gjort henne slik. Likevel ble ikke dette nok og handlingen virket egentlig bare rotete for meg, og jeg sitter igjen med føleslen av at jeg egentlig har kastet bort en del tid på ei bok jeg like godt kunne ha avbrutt lenge før jeg var ferdig....

Gir boka en 2'er

Denne boken handler kort og greit om livet, og om at beslutningene vi tar, ofte endrer seg underveis. Det var noen interessante øyeblikk i historien, men også noen til dels "kjedelige" øyeblikk som ikke tjener historien noe særlig. Slutten skuffer mest. Som leser sitter jeg med flere ubesvarte spørsmål. Ting som jeg hadde regnet med skulle besvares, blir aldri belyst.

Lettlest, søt, litt kjærlighet, litt humor og litt underliggende «alvor» om livet. Anbefales, selv om «bare» terningkast fire fra meg.

Lev ikke livet med håndbrekket på, det var Gustavs livsmotto; han løste bestandig kryssordene med kulepenn

Norsk chick lit.

Her er titler jeg liker å anbefale hvis folk kommer og spør etter noe hyggelig. Stort sett er det bøker jeg har lest selv. Håper jeg kommer på flere etter hvert, og tar gjerne i mot tips!

• "Juggel - roman" av Heidi Linde
  • "Dyp rød 315 - roman" av Helene Uri
  • "Sammen" av Josie Lloyd
  • "Skjebnehjulet" av Kajsa Ingemarsson
  • "Engel av nylon - roman" av Helene Uri
  • "Jeg fatter ikke hvordan hun får det til - en komedie om å mislykkes, en tragedie om å lykkes" av Allison Pearson