Ulykkesfuglen

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2015 Heftet

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205482036

EAN 9788205482036

Serier Gyldendal bestselger Patrik Hedström og Erica Falck (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

en spennende bok som jeg ikke klarte å legge i fra meg:)

LETTLEST:

Camilla Läckberg skriver usedvanlig lettlest krim, og denne boken er inget unntak. Patrick har fått en ny kollega på politistasjonen, og på hjemmefronten planlegger han og Erica bryllup. Opprullingen av det som kanskje er en seriemorder viser seg å by på store utfordringer for den lille politistasjonen. Läckberg skriver fengslende og spennende krim, med parallelle historier som i klassisk krimstil som regel henger sammen. Boken har absolutt sine høydepunker der du ikke har lyst til å legge den fra deg, men løsningen er likevel ikke altfor komplisert. Dette er en typisk bok man kan bruke en helg på..

En fin oppfølger i serien, men spenningsnivået når aldri en topp.

Solid og lettlest krim, samtidig som man blir godt kjent med hovedpersonene.

Jeg skjønner ikke at Patrik orker å ha denne jobben, sa Dan og nappet til seg en bolle. Jeg ville aldri ha klart det. Å lære fjortenåringer gramatikk er dramatisk nok i mine øyne.

Faren hennes måtte være dødssyk for i det hele tatt å tenke på å gå fra jobben et minutt for tidlig. Han så på seg selv som et viktig forbilde, og det å komme for sent på jobb, være syk eller gå tidlig hjem, tolererte han like lite hos seg selv, som hos sine underordnede.

Her er bøkene jeg har rukket å lese i 2010. Har ikke tatt med pensumbøker..

Bøkene som har holdt meg med selskap på godt og vondt, vår, sommer og høst 2011 - i tilfeldig rekkefølge=)

Dette er bøker jeg har lest, eller skal lese, som har fugl eller fjær i tittelen. Eller på coveret.

Lagt til i den rekkefølgen jeg har lest de.

• "Steinhuggeren" av Camilla Läckberg
  • "Havfruen" av Camilla Läckberg