Uforklarlige mysterier fra andre verdenskrig

av (forfatter) og Kathrine Vigdel (oversetter).

Turbine 2015 Innbundet

Noen mysterier er store, andre små. Noen har betydning for millioner av mennsker, andre bare for dem som er direkte involvert.
2. verdenskrig er intet unntak.

Hvilket Europa ville vi fått, hvis Hitler ikke hadde overlevd bombeattentatet i 1939?

Churchill ble valgt til statsminister i England. Ikke alle synes dette var det beste valget. USAs president uttalte: "Jeg går ut fra at han er den beste mannen England kan oppdrive, selv om han er full halvparten av tiden."

Hvordan ville østfronten utviklet seg, hvis Stalin hadde lyttet til sine generaler, istendenfor å henrette dem.

Hva skjedde med den legendariske orkersterlederen Glenn Miller. 15. desember 1944 gikk han om bord i et lite fly. Han skulle til Paris. Flyet kom aldri fram og det er ikke funnet spor etter flyet.

Uforklarlige mysterier fra andre verdenskrig er både en samling utrolige historier om konspirasjoner, hemmeligholdte saker og merkelige sammentreff under krigen.

Forlag Turbine

Utgivelsesår 2015

Omtalt tid 1939-1945

En veldig misvisende tittel. Her finns ikke mysterier, hverken uforklarlige eller forklarige. Ett par av kapitlene er om at man prøver å lure motstander til å tro at de gjør noe annet enn det de egentlig skal. Hallo, det er krig.
I det hele tatt er det enkelte hendelser fra krigen. Intet annet

Har kommet så langt at jeg trenger en ny liste.

• "Dewey - bibliotekkatten som erobret småbyen og tok en hel verden med storm" av Vicki Myron
  • "Kadaverdoktoren" av Lene Kaaberbøl
  • "Restauranten der Universet slutter" av Douglas Adams