Tyl

av (forfatter) og Halvor Folgerø (forfatter).

Samlaget 2006 Heftet

I ei lita bygd på Vestlandet køyrer Ove Ullkvam postbilen. Ove er lei av det rutineprega livet sitt som postmann. Han skulle ønskje at han kunne reise vekk og sjå nye stader, men gjør det ikkje. I fylla skriv Ove og kompisen Ragnar ein avtale som skal endre alt.

Halvor Folgerø og Finn Tokvam debuterer med denne sorgmuntre og humoristiske forteljinga om vennskap, kjærleik, sakn, Charlie Parker og Olav Stedje. Ove Ullkvam bur i ei lita byd på Vestlandet. Han er lei av det rutineprega livet sitt som postmann, og fyller dagane med musikken til Charlie Parker. Medan kompisen Ragnar er meir enn normalt inspirert av artisten Olav Stedje. I fylla skriv Ove og Ragnar ein avtale som forandrar alt. Ein avtale som skal hjelpa Ove til å finna seg sjølv. Men Ove finn også mykje anna. Blant anna den stor kjærleiken.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2006

Serie Samlaget roman

Omtalt sted Vestlandet

-Du verken seier eller gjer det du eigentleg meiner. Berre det du trur er forventa av deg. Og dess lenger du held på slik, dess verre blir det. Forventningane veks kring halsen på deg. Din høflege fan.

Har du pils og populærmusikk, treng du ikkje høgare utdanning, sa Ragnar.

Eg veit ikkje når det tok slutt, når vi fjerna oss frå kvarandre. For no snakka vi ikkje saman lenger. Ikkje på same måten. Eg gjekk aldri til mamma med problema mine. No gjekk vi berre kring grauten. Likevel var det trygt å sitje der heime. Men tryggheita hadde kvardagslege ord. Vi gøymde kjærleiken og omtanken for kvarandre i desse orda. I praten om det daglegdagse. Om Vêret. Om jobben. Om slekta.

Eg vreid meg på pianokrakken. Streva meg gjennom fire songar. "Hurra for deg", "Bamsens fødselsdag", "Når man blir seksogsektsti" (der seksoseksti var bytt ut med førti) og "Imagine". Ein versjon som ville teke livet av John Lennon, minst like brutalt som Mark Chapmann. Spesielt om Lennon hadde skjøna den heimesnekra teksten, der Tore hylla kona og samstundes gav skulepolitikken strykkarakter. Då hadde Lennon oppsøkt Chapmann frivillig.

Det kjendes feil å klemma, men vi klemde. Då vi var kjærestar, hadde kroppane våre passa perfekt til kvarandre. No var det stivt og rart, som på skulediskoteket i åttande klasse. Ingeting passa i hop.

Vi leter etter: Bøker som utelukker overdreven benyttelse av avansert vokabular og innfløkte setningsstrukturer som i gal kontekst reduserer leserens evne til å følge med i historien.

Vi i Leser søker bok jobber nå med å lage en liste over de 100 beste overkommelige bøkene på norsk. Målet er å gi leseuvante en god inngangsport til litteraturen med gode og overkommelige bøker. Med dette ønsker vi å gi nye lesere gode litteraturopplevelser som åpner opp for videre lesing. Har du forslag til bøker tas det imot med stor takk. Vi vil gjerne også ha innspill på lista slik den er i dag.

Lista inneholder skjønnlitteratur, faglitteratur, tegneserier og bøker for de som er nye i Norge.

Her er noen kriterier for bøkene vi leter etter:

1. Korte setninger.

2. Korte bøker.

3. Ord de fleste kjenner til.

4. Behagelig grafisk oppsett – passe stor skrift, nok luft

5. Korte kapitler og avsnitt.

Biblioteket rydder før ombygging og har posesalg, da er det vanskelig å la være. Mye bra her men jeg kommer helt sikkert ikke til å lese alt! Tar gjerne mot anbefalinger til hvor jeg bør starte.

En som mangler: Flyvere i natten av Antoine de Saint-Exupéry finnes ikke i databasen enda.

Når jeg har kommet meg gjennom nok pensum, om det noen gang skjer.

• "Fredlaus - roman" av Ragnar Hovland
  • "Eg blir her, eg drar ikkje - noveller i utval" av Frode Grytten