Turistfellen

av (forfatter), Rick Carton (illustratør) og Cecilie Winger (oversetter).

NRK 2008 Innbundet

Nikks Mindes søppelfylling er tvillingene Edgar og Ellens Gull-gravplass. Det er her de finner alt det de trenger til fantestrekene sine. Men da borgemester Hnattlyhs bestemmer seg for å bygge et luksushotell der blir tvillingene redde for miste stedet sitt. De kommer på en lur idè for å skremme borgermester Hnattlyhs og hans kjendisvenner bort fra stedet. Dette er den andre boken om Edgar og Ellen.

"Alle som digger Lemony Snicket vil nyte Odgens satiriske sensibilitet." -Booklist Hvis du noen gang i livet står overfor et valg - et vanskelig valg, eller er i en knipe. Spør deg selv, hva ville Edgar & Ellen ha gjort? Og så gjør du det stikk motsatte. Tvillingene Edgar og Ellen bor alene i den sjarmerende lille byen Nikks Minde, i et stygt, grått hus med utsikt over kirkegården og søppelfyllinga. Foreldrene deres forsvant for mange år siden, noe som kanskje ikke er helt uforståelig. De bruker mye tid på å unngå Heimertz, den skumle, trekkspillspillende vaktmesteren, å plage Dyret, et hårete, énøyd vesen av ubestemmelig opphav, og å bedrive fantestreker med de stakkars naboene. Problemet er bare at det faktisk koster litt å bedrive fantestreker, så tvillingene pønsker ut en plan for å skaffe seg penger. De stjeler alle kjæledyrene i hele byen og forvandler dem til eksotiske dyr som de kan selge for store summer. Ikke noen dårlig plan, bortsett fra det faktum at et av kjæledyrene er en dorsk pytonslage med enorm appetitt ... TV-serien om Edgar & Ellen kan du se hver uke på NRK1 og NRK Super. Aldersgruppe: 8+

Forlag NRK

Utgivelsesår 2008

Serie Edgar og Ellen (2)

En liste over bøkene jeg har lest i 2015. Som barn- og ungdomsbibliotekar går det mye i bøker som passer for den gruppen.