Turen går til New Zealand og Fiji

av (forfatter) og Lise Kissmeyer (forfatter).

Politikens forlag 1993 Heftet

Reisehåndboka inneholder blant annet bakgrunnsstoff om reisemålet, kart, informasjon om severdigheter, turforslag, miniparlør, m.m. Med stikkordregister.

Forlag Politikens forlag

Utgivelsesår 1993

Serie Turen går til

Omtalt sted New Zealand Fiji

Språk Dansk

Bokinköpsstopp till trots kunde jag inte motstå att hjälpa Gol bibliotek att städa i hyllorna. Detta var en upplaga som det har kommit en nyare av varför boken utrangerades och såldes för 5 kr.
En del saker hade jag inte en aning om fast jag har bott där i ett år medan andra oerhört viktiga saker har utelämnats. Att platsnamn uttalas på två olika sätt tex beroende på om man är pakeha eller maori har författaren totalt missat. En hel del om de speciella växterna som finns och som formar landskapet där inte elden har härjat för 150 år sedan till förmån för får och nötkreatursbete finns heller inte med. Däremot har en tidigare låntagare haft fräckheten att klippa ur en bild på en maori som visar tungan... Inte förekomsten av tatueringar historiskt sett med de ursprungliga moko som kvinnorna prydde sig med omnämns såvitt jag kan se. Om det nu inte står på baksidan av den bortklippta bilden ...