Tulipandronningen

av (forfatter) og Vetle Lid Larssen (oppleser).

Lydbokforlaget 1999 CD

Hovedpersonen er en gutt som vokser opp i en leilighet han aldri får gå ut fra, fordi han har en merkelig sykdom. En dag forsvinner lyden av kirkeklokkene. En annen dag hører han en stemme i rommet, som snakker til ham. Senere får han øye på en pike på den andre siden av gaten. Og så begynner ting å skje på en måte som minner om et gammelt sagn.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 1999

Format CD

Men én ting er å ha vært alene i hele sitt liv. En annen ting er det å ha vært sammen med noen og så bli alene. Da er man dobbelt så ensom. Men dobbelt lykkelig også. Forstå det den som kan.

I begynnelsen da jeg var liten hadde mor hatt rosa lepper og store blå øyne. Men nå var alt sluknet. Nå gikk hun rundt med vesker i krokodilleskinn. Jeg elsker krokodille, sa hun. Yndlingsordet hennes var koselig. Ikveld skal vi kose oss, sa hun. For et koselig TV-program. Da far hadde tjent ni og en halv million på et oppkjøp i Singapore var det koselig. Da han tapte dem igjen var det koselig det også.

• "Anti-sex" av Vetle Lid Larssen
  • "Maria Waters verden" av Karin Sveen