Tsatsiki og kjærligheten

av (forfatter), Pija Lindenbaum (illustratør) og Tor Fretheim (oversetter).

Gyldendal Tiden 1999 Innbundet

Tsatsiki er 10 år. Til høsten skal han begynne i 5. klasse, men først skal han besøke pappa Blekksprutfisker i Hellas. Hjemme i Stockholm blir Tsatsiki og Per Hammar blodsbrødre, og Tsatsiki blir helt fortumlet når han skjønner at Julia er forelsket i han. Selv er han jo forelsket i Sara. I tillegg blir Tsatsiki storebror til Retzina, og det er kjempefint at Tsatsiki og Muttern og Gøran og Retzina er blitt en egen familie. Dette er den fjerde boka om Tsatsiki.

Populære bøker for barn fra ca 7 år - til høytlesning og selvlesning. Snart skal Tsatsiki begynne i 4. klasse. Men først skal han besøke pappa Blekksprutfisker i Hellas. Der skjer det både triste og morsomme ting.Hjemme i Stockholm igjen blir Tsatsiki og Per Hammar blodsbrødre, og trener ivrig på skateboard, selv om Tsatsiki må innrømme at han nok aldri blir så god som Per Hammar. Og så er det kjærligheten. Tsatsiki blir helt fortumlet når han skjønner at Julia er forelsket i ham, for Tsatsiki er jo forelsket i Sara! De er nesten forlovet, og har kysset på ordentlig mange ganger. I Mutterns mage vokser Retsina. Til slutt kommer hun ut også . selv om de ikke rekker å nå helt fram til sykehuset!

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1999

Serie Tsatsiki (4)

-Er det ikke skummelt å dø? Tsatsiki kunne ikke la være å spørre. -Nei, Tsatsiki, skummelt er det ikke, men det er alltid sørgelig å ta farvel, sa Dimitris og klemte hånden hans.

Romaner som har gjort inntrykk på meg. Bøkene jeg skulle ønske aldri sluttet.

• "Tsatsiki og Retzina" av Moni Nilsson-Brännström
  • "Bare Tsatsiki" av Moni Nilsson-Brännström