Trofast redder julen

av (forfatter), Brian Ajhar (illustratør) og Bjørn Alex Herrman (gjendikter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Det er julaften. Julenissens reinsdyr er syk og kan ikke gjøre jobben sin. Nissen har ikke noe annet valg enn å tilkalle den eneste som garantert har talentet, utseendet og er smart nok til å gjøre jobben: Trofast! Og med Trofast foran sleden er det duket for en svært spesiell natt for nissens sledelag. Bli med Trofast, Robbie, Jimmy, Kayla Mack, Kaylas venninne Victoria og firfirslene Heidi og Hans på ville berg- og dalbaneturer. Dette er den andre boka om Trofast.

Fest sikkerhetsbeltene. Trofast er vikar for julenissens reinsdyr! Reinsdyret Rudolf er syk, og Trofast er vikar for ham. Det blir en helt spesiell julenatt for nissen og følget hans! Sprelsk historie for barn og voksne når som helst på året!Dette er den andre boken om familien Hepp og hunden Trofast fra den verdenskjente irske forfatteren Roddy Doyle. Voksne lesere kjenner ham fra filmer og bøker som The Commitments, En stjerne ved navn Henry, The Snapper og mange flere. «Trofast trår til» er like heseblesende morsom som de to andre bøkene i serien, «Trofast og kniserne» og «Trofast trår til igjen» og like praktfullt illustrert av Brian Ajhar.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205357839

EAN 9788205357839

Genre Humor

Jeg fikk lyst til å lage en liste over bøker med varm og god humor. Forslagene har rent inn, og jeg håper at jeg får med meg alle etter hvert.

• "Trofast trår til igjen" av Roddy Doyle
  • "Paddy Clarke ha ha ha" av Roddy Doyle
  • "Arven etter onkel Rin-Tin-Tei" av Ingvar Ambjørnsen
  • "Den hengende have" av Ian Rankin
  • "Molly Moons utrolige bok om hypnose" av Georgia Byng
  • "Kaptein Blåbjørns 13 1/2 liv - halvparten av livserindringene til en havbjørn" av Walter Moers
  • "1001 album du må høre før du dør" av Robert Dimery