Trekant

av (forfatter) og Andreas E. Østby (oversetter).

Gyldendal 2006 Innbundet

My er frilansjournalist og bidragsyter i Queer Express. Hun har fått orden på tilværelsen og lever i tosomhet med Bob, sin store kjærlighet. Likevel har hun vanskelig for å slå seg til ro, og hun sliter med hvordan hun skal unngå LSD (den lesbiske sengedøden), som truer forholdet. Da en tredje part dukker opp, øyner Bob og My en mulighet til fornyelse av sexlivet. For hvem sier at man må være to i et parforhold? Men hvor ærlig skal man være for å få en trekant til å holde?

En frittstående fortsettelse av den kritikerroste romanen Smuleklubbens skamløse søstre. Frilansjournalisten My, bidragsyter i Queer Express, har fått orden på tilværelsen og lever i tosomhet med sin store kjærlighet, Bob. De tre venninnene i Smuleklubben satser alle på voksenlivet: Hedda prøver å bli gravid, og Mackan har fått en venn som sitter i fengsel. Men My har vanskelig for å slå seg til ro og sliter med hvordan hun skal unngå LSD (den lesbiske sengedøden), som truer forholdet. Bob og My øyner en mulighet til fornyelse av sexlivet da en tredje part dukker opp. For hvem har sagt at man må være to i et forhold? Hvorfor ikke tre? Men hvor ærlig skal man være for å få en trekant til å holde? My er plutselig ute på dypt vann . igjen. Som Smuleklubbens skamløse søstre er Trekant en kjapp og underholdende roman fra et lesbisk miljø, der varme og humor blandes med selvironi og fortvilelse. Boken er et humoristisk angrep på kjernefamilien og den tradisjonelle tosomheten, full av skarpsynte iakttakelser om heteroliv og homoidentitet.Mian Lodalen (født 1962) er frilansjournalist og jobber som redaktør i avisen Arbetaren. Gyldendal har tidligere utgitt Smuleklubbens skamløse søstre.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205352049