Tre uker med min bror

av (forfatter), Micah Sparks (forfatter) og Ingegerd Norbye (oversetter).

Damm 2005 Innbundet

Brødrene Nicholas og Micah Sparks legger i 2003 ut på en tre ukers reise verden rundt. På denne måten ønsker de å gjenoppleve felles minner, både gode og de som var vanskeligere å føle på. I løpet av disse ukene snakker de sammen om sorg og tap, men også om tro, håp og kjærlighet. Reisen bringer dem til Machu Picchu, de mystiske påskeøyene, Ayers Rock, gjennom det indianske kontinent og til Tromsø.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788204102102

EAN 9788204102102

Omtalt person Nicholas Sparks Micah Sparks

Fullførte denne boka for nokre dagar sidan....Den har stått i bokhylla ganske lenge, har ikkje frista så veldig. Men, då eg såg at dei hadde vore på ei ganske lang reise, og til nokre stader eg også har besøkt, så tenkte eg det kunne vere eit bra alternativ til mykje anna som står på vent.

Både Nicholas Sparks og broren Micah står som forfattarar - dei reiste iallfall saman på ei reise rundt i verda: Både Machu Picchu, Ayers Rocks, Påskeøya, Malta ..mm.. og til slutt Tromsø var blant reisemåla,og det medverka til at eg tok fatt på boka.

Men, reisa vart nesten berre ei ramme - innhaldet var sjølvbiografisk, og vi vart kjende med familien Sparks på godt og vondt - vi fekk innsyn i mange både varme og vonde, triste stunder i ein familie med sterke band.

Boka var lettlest, variert i innhaldet, men til trass for at Sparks skal vere "suksessforfattar" med filmatiserte bøker, trur eg at held på terningkast fire , såvidt.

Tre uker med min bror er en fin biografi. Nå leser ikke jeg mange biografier, men jeg liker å få vite mer om forfatterne jeg leser. Jeg føler jeg har fått litt mer respekt for forfatteren. Nå har jeg møtt mannen bak bøkene. Mannen bak de mange kjærlighetshistoriene som får selv de mest hardbarka til å rødme og smile lykkelig. Og ja, han er en romantiker, men han er også så mye mer. Dette er nok en bok for de spesielt interesserte. For full anmeldelse, se: edgeofaword: Tre uker med min bror

A. Det er ditt liv, (......,.,,,).
B. Det du ønsker og det du får, er som regel to helt forskjellige ting.
C. Ingen har noen gang sagt at livet er rettferdig.

huskeliste, for min egen del :)

Bøker jeg har lest i 2010

• "Kjærlighetens kraft" av Nicholas Sparks