Tre små griser

en ta-og-føle-på bok

av (forfatter), Xavier Deneux (illustratør) og Finn Valgermo (oversetter).

Fortellerforlaget 2008 Innbundet

En fortelling for de minste med taktile ta-og-føle-på materialer. Gjenforteller eventyret om de tre små grisene som bygger hvert sitt hus.

Det var en gang tre små griser som skulle bygge hvert sitt hus. Den ene bygde med siv, den andre med kvister og den tredje et murhus. Utenfor husene lusket en sulten ulv og griser var livretten hans. To av husene rev ulven ned, men ett stod igjen... En taktil lekebok for de minste med det klassiske eventyret om De tre små griser. Her møter du skikkelige kosegriser i rosa filt. Stråhuset er laget av en stråmatte og kvisthuset i imitert bark. Murhuset har sandpapir for å illudere mursteiner. Ulven har loden pels, og både han og grisene kan "løpe". Dette er jo en "løpebok" må vite.

Forlag Fortellerforlaget

Utgivelsesår 2008

Serie En ta-og-føle-på bok fra Fortellerforlaget

Her er bøkene som slår an hos den minste i familien! Han har vært bokfrelst siden han var 6 måneder. Nå er han halvannet år med mark i kroppen, men bøker er fortsatt favorittsysselen hans for avslapping og kosetid. Han sluker det meste første gang den "leses", men dette er bøker som har holdt på interessen i måneder i strekk, både med og uten oss voksne til stede.