Tre muntre herrer i Roma

av (forfatter), Kjell Arild Pollestad (forfatter), Thomas Thiis-Evensen (forfatter) og Kim Eidem (illustratør).

Gyldendal 2009 Innbundet

Bli med forfatterne og fotografen på gatevandringer gjennom byen, hør dem inspirere og utfordre hverandre, både foran kjente monumenter og på mer hemmelighetsfulle stoppesteder.

Hvis du er en av de mange som elsker Roma eller som gjerne vil bli kjent med byen, kommer ikke utenom denne boken. Bildene i boken syder av romersk stemning og atmosføre. Boken er ikke en turistguide, men en glad sjangerblanding der Roma blir formidlet sanselig og historisk gjennom disse tre herrenes muntre blikk. Fotograf Kim Eidem følger de tre herrene på gatevandringer gjennom byen og hører dem inspirere og utfordre hverandre, både foran kjente monumenter og på mer hemmelighetsfulle stoppesteder.På grunn av stor etterspørsel foreligger ddenne boken nå i ny utgave i Gyldendals REIS-serie.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205394247

EAN 9788205394247

Serie Reis

Omtalt sted Roma

Denne kjærligheten til Roma som ifølge John Willem Gran er en sykdom som bare kan helbredes med døden.

• "Drømmen om Roma" av Jan E. Hansen
  • "Samtaler med Horats - dagbok 2000-2004" av Kjell Arild Pollestad
  • "Roma" av Pål Bang-Hansen
  • "På feil klode? - dagbok 2004-2008" av Kjell Arild Pollestad
  • "Roma - verdensteater og kulturreservat" av Trond Berg Eriksen
  • "Roma - syv vandringer" av Thomas Thiis-Evensen
  • "Firenze og Toscana" av Christopher Catling
  • "Mitt Toscana" av Dag Tjersland
  • "Maten er halve føda - en gastronomisk rundreise med smaksprøver" av Kjell Arild Pollestad
  • "Sigrid Undset og Roma" av Tordis Ørjasæter
  • "Roma - 42 steder som skapte historie" av Jan E. Hansen