Trainspotting

Vintage 2013 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

The bestselling novel by Irvine Welsh that provided the inspiration for Danny Boyle's hit film Choose us. Choose life. Choose mortgage payments; choose washing machines; choose cars; choose sitting oan a couch watching mind-numbing and spirit-crushing game shows, stuffing fuckin junk food intae yir mooth. Choose rotting away, pishing and shiteing yersel in a home, a total fuckin embarrassment tae the selfish, fucked-up brats ye've produced. Choose life.

Forlag Vintage

Utgivelsesår 2013

Omtalt sted Edinburgh

Dette ble en rask gjennomgang av en bok jeg ikke synes det er verd å dvele ved. Den er full av perversjoner og groteske bilder. (Det vil ta lang tid før jeg glemmer scenen i filmen hvor Renton graver i et ufyselig do for å finne opiumspillene sine). Jeg kan godt lese bøker om stoffmisbruk og om livet til dem som bruker narkotika. Men jeg synes denne boken er vel spekulativ. Ikke noe for meg. Antakelig er det ikke noe snev av punker i meg, og det gir meg ingen referanser selv om jeg også vokste opp på 80-tallet.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

Syns enda jeg har lest skremmende få av de 1001 bøkene men jobber med saken, må jo lese litt andre bøker også.

Opprydning i bokhylla, alle bøkene er innbundet med omslag om ikke annet er nevnt. Prisen er 50,- pr bok. Ved sending betaler kjøper frakt i henhold til postens satser.
Kan også ta bøker i bytte, kom med forslag eller sjekk ønskelista mi.
Jeg er ikke her inne regelmessig slik at det kan lønne seg å kontakte med via her:

Bøkene jeg har lest i løpet av 2012

bøker som har stått i bokhylla mi i tusen år uten å bli bladd i. ever.

(jeg prøver å bli økonomisk ansvarlig og bruke mindre penger på bøker men hvis jeg leser alle de uleste bøkene mine så får jeg en unnskyldning til å kjøpe flere ok.)

• "Porno" av Irvine Welsh
  • "Lim" av Irvine Welsh