Tragedie på tivoli

av (forfatter) og Tor Edvin Dahl (oversetter).

Cappelen 2004 Innbundet

Dette er den niende boka om de foreldreløse Baudelaire-barna, og når de besøker tivoliet konfronteres de med en grusom løgn, en løve-u-temmer, en person som er like flink med begge hender og ulvebabyen Chabo.

Jakten på sannheten fortsetter. Hvem overlevde brannen da Beaudelaire familiens hus brant ned til grunnen? Violet, Klaus og Sunny kler seg ut og blir artister på et tivoli der Madame Lulu kan se hva som skjedde og hva som kommer til å skje. De er villige til å gå langt for å finne sannheten, men løvemat...Nei de trenger et klart hode, et intelligent hode og munn med skarpe tenner. Barna står sammen. Handlingen fortsetter fra tivoli til fjellene. Grev Olaf kjører videre. Denne gangen med Beaudelaire søsknene i bagasjerommet.Kjære leser,
Ordet ?tragedie" som står på forsiden av denne boken, er ikke til å spøke med. Det er ingen grunn til at du skal gi deg i kast med de blodige begivenhetene som beskrives her. Historien mellom disse permene kan føre til at maven din gjør opprør mot selv det sunneste måltid.
For å unngå alt ubehag er det best jeg ikke nevner noen av de forferdelige ingrediensene i denne historien, og spesielt ikke det forvirrrende kartet, den ambidekstrale mannen, en forferdelig folkemengde, en treplanke og Ulvebarnet Tsjallabo.
Selv er jeg tragisk nok fullt opptatt med å forske videre på de smertefulle og utrivelige hendelsene i Baudelaire-barnas liv. Men du kan fordrive din tid med langt mer behagelige aktiviteter, som å spise grønnsaker eller gi dem til snille dyr.
Med respektfull hilsen
Lemony Snicket

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788202228378

EAN 9788202228378

Serie Den onde greven (9)

Genre Spenning

Miracles are like meatballs, because nobody can exactly agree what they are made of, where they come from, or how often they should appear.

• "Den frosne fossen" av Lemony Snicket
  • "Slutten" av Lemony Snicket