Toppturer i Norge

156 flotte skifjell i hele landet

av (forfatter), Arne Litlere (forfatter), Anders Waage Nilsen (forfatter) og Erlend Sande (forfatter).

Fri flyt 2011 Heftet

Boka inneholder turbeskrivelse til 156 snødekte topper fra Vest-Finnmark i nord til Haukelifjell i sør. Dette er en håndbok for ski - og snowboardkjørere som trives utenfor preparerte løyper. Hver av turene beskrives ett eller flere rutevalg, kartutsnitt og oversiktsbilder. For hver av turområdene finnes oversikt over overnattingsmuligheter, relevante kart og nettsider, værforbehold, transportmuligheter og lokale skianlegg. Bakerst i boka er et kapittel om valg av utstyr, førstehjelp, skredvurdering, orientering, ferdsel på bre og breredning.

Erstattet av ny utgave; ISBN 978-82-93090-29-8

Endelig foreligger den, en splitter ny utgave av den mest omfattende guideboken til toppturentusiaster. Tar for seg de mest klassiske, fineste og spektakulære toppene over hele landet.#11;#11;Å gå til topps for å lage sine egne spor ned fra fjellet er den nye folkesporten blant friluftinteresserte nordmenn. Boka Toppturer i Norge er skimagasinet Fri Flyts store guide til de beste turene i områder som Jotunheimen, Sunnmøre, Romsdalen og Lyngen.

Forlag Fri flyt