Toget fra Ajaccio

Gyldendal 2011 E-bok

Sindre har tatt med seg de to sønnene sine på ferie i Frankrike i seks uker, for å tilbringe litt tid med dem. Problemet er bare at verken ekskona eller lærerne på skolen har fått beskjed om denne utflukten. Nora er hjemme i Norge og mottar brev fra Sindre, og skriver en roman om ham, om reisen og om menneskene han møter.

Sindre har tatt med seg sønnene sine og reist på ferie til Frankrike uten å fortelle det til barnas mor. Han gjør det ikke for å straffe sin ekskone. Men det er heller ikke sikkert at han reiser for å bli bedre kjent med barna. En konkret årsak til at han reiser, er en forestilling om at faren hans har ønsket at han skal gjøre det. Men hvorfor forestiller han seg det? Fritt valg diskuterer de valgene vi gjør. Handler valgene våre om ubevisste følelser, avtrykk av barndomserfaringer og påvirkning fra de menneskene vi omgir oss med, eller kan en snakke om individuelle overveielser? Hjemme i Norge sitter Sindres tremenning Nora og skriver historien hans. Hun har ofte ønsket og forestilt seg at Sindre var broren hennes, men har også vært tiltrukket av ham som en mulig kjæreste. Tatt i betraktning hennes engasjement i Sindre, hvor fritt er hun i stand til å fortelle om de menneskene han møter og de valgene han tar mens han befinner seg Frankrike? Hvem er de egentlig, Sindre og Nora?

ISBN13 9788205412330

EAN 9788205412330