Timeline

Arrow 2000 Heftet

To menn og en kvinne reiser tilbake i tid til Frankrike i 1357, ved hjelp av høyteknologibedriften ITCs nye oppfinnelse, tidsmaskinen. De er på arkeologisk feltarbeid da sjefen plutselig forsvinner. Han har dratt bakover i tid, men kommer ikke tilbake som avtalt, og noen som kjenner middelalderen godt må redde ham. Godsherrer, riddere, ukjente fiender og andre hindringer står i veien for redningsaksjonen. Lettere blir det heller ikke da ITCs kontrollrom eksploderer, og en ukjent person lytter til samtalene de tre fører via sine trådløse mikrofoner.

Forlag Arrow

Utgivelsesår 2000

Genre Thrillere

Omtalt tid Middelalderen 2000-tallet

Omtalt sted Frankrike

Prøvde å lese, men måtte gi opp etter ca 70 sider. Synes den var kjedelig , ikke mye spenning der. Kanskje den blir spennende senere..? Noen som har lest den.?

Mest sannsynlig et evigvarende prosjekt i å grave opp denne type litteratur på norsk. Planen er også å lage noen klare definisjoner på P-A og dystopia med kriterier som må oppfylles for å bli karakterisert som dette.
Jeg kommer ikke til å ha lest alle bøkene som legges til her til enhver tid da den er ment som huskeliste og for research (i mangel av et bedre norsk ord).

• "Den døde fru Stratton" av Anthony Berkeley
  • "Åpen himmel" av Thomas H. Block