Timeglasset

av (forfatter) og Monica Carlsen (oversetter).

Cappelen 2007 Innbundet

Lydia Beauchamp bor aleine på eiendommen Trawbawn på Irlands vestkyst. Hun er enke etter at mannen hennes begikk selvmord, og i tillegg vil ikke dattera, Grace, ha noe med henne å gjøre. En dag dukker den unge, sjarmerende Adam opp. Han blir Lydias kontakt med omverdenen, og han stiller opp når hun ber om hjelp til å finne Grace. Adam har imidlertid sine egne grunner til å hjelpe Lydia, og det som begynte med et ønske om forsoning, utvikler seg til et spill på liv og død.

Bak høye jerngitter ligger Trawbawn, en vakker eiendom på Irlands vestkyst. Her bor Lydia Beauchamp, en eldre kvinne med et nokså frynsete rykte. Mannen hennes begikk selvmord for flere år siden, og datteren Grace vil ikke ha noe med henne å gjøre.

En dag dukker en ung mann opp. Han er snill og sjarmerende, og Lydia får tillit til ham. Adam blir hennes kontakt med omverden, og når hun ber om hjelp til å finne datteren Grace, stiller han opp med det samme.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2007

ISBN13 9788202263508

EAN 9788202263508

Genre Thriller

Omtalt sted Irland

helt grusomt- jeg orket nesten ikke lese og måtte kikke bak for å kunne lese men spennende- ja det er den - hvis du liker å lese hva psykopater kan gjøre kan den anbefales- hvis ikke -bruk tiden til noe leitt mer "koselig"

• "En hund begravet" av A.J. Rich
  • "Tulipanviruset" av Daniëlle Hermans