Tilståelsen

av (forfatter), Truls Kopperud (oversetter) og Ivar Nergaard (oppleser).

Cappelen Damm 2013 CD

Utgivelsesår 2013

Format CD

ISBN13 9788202402471

EAN 9788202402471

Genre Thrillere

Omtalt sted Texas

Tankevekkende og etterhvert veldig vanskelig å legge fra seg!
Har hørt denne som lydbok. Måtte bare høre en cd til og bare en til, og innser nå at hele dagen har gått mens jeg har vært i min egen boble!

Läser den på norska "Tillståelsen" och boken är full av överraskningar. Ett krsftfullt inlägg i debatten om dödsstraff och karaktärerna är frodigt beskrivna av Grishams flödande skrift.

Dødsstraffdrama
(Link til omtale på bloggen min som jeg startet opp et drøyt halvår før jeg oppdaget Bokelskere, derfor legger jeg ut et knippe av de tidligste bokomtalene.)

Den første boka jeg leste av Grisham var Tid for hevn. Den har blitt stående som en av mine favorittbøker, og jeg blir aldri lei. Det er også en av få filmer jeg kan si jeg synes er like bra som boka.
Tilståelsen havner helt der oppe sammen med Tid for hevn. For meg skriver Grisham i denne boka på samme fengende, detaljerte og gripende måte som han gjorde i Tid for hevn, og i motsetning til noen av hans andre bøker, trenger man i denne ikke å være så godt inne i jusen for å kunne følge med.
Gripende på flere plan, og virkelig en tankevekker!

Mitt eksemplar var på norsk. Som alltid (Grisham): Svært engasjerende. Men vanskelig å huske titlene fra hverandre, han har jo svært mange fra jusmiljø.

Avdelingen med dødsceller er et mareritt for seriedrapsmenn og øksemordere. For et uskyldig menneske er det et liv fylt av en mental tortur som menneskesjelen ikke er utrustet til å kunne overleve.

Rett og slett de beste bøkene jeg har lest i år!

• "Arvingen" av John Grisham
  • "Prosessen" av John Grisham