Tilfluktsstedet

av (forfatter) og Margaret Aronsen Lykken (oversetter).

Rex forl. 2001 Innbundet

Abigail MacLeod er i ferd med å virkeliggjøre en livslang drøm - deltagelse i en arkeologisk utgravning i Israel. Knust på grunn av ektemannens avgjørelse om å avslutte ekteskapet deres, klynger Abby seg til håpet om at denne turen på en eller annen måte vil hjelpe henne til å bringe fred inn i det kaotiske livet hennes. Det gode vennskapet med arkeologen Hannah Rahov og underet ved Det Hellige Land tvinger Abby til å bli. Men det hun oppdager under overflaten av Israels skjønnhet og intrigene i landets fortid, er en historie med smerte og kamp. Ettersom den stormende verden i Palestina i det første århundre vekkes til live i ruinene, lurer Abby på om de bleke restene av hennes barnetro kan være den livbøyen hun har lett etter.

Forlag Rex forl.

Utgivelsesår 2001

Genre Religiøs litteratur

Omtalt sted Israel

Når jeg faller - noe som ofte skjer - kan jeg enten bli liggende der og synes synd på meg selv, eller jeg kan ta imot hjelp, reise meg og fortsette.

"La oss ikke kaste bort dagen i dag ved å bekymre oss for hva som kan hende i morgen" (...) Hum måtte gjøre det samme, hvile i sin Himmelske Far mens han snudde om hver sy side i livet hennes.

• "Det som en gang var - roman" av Lynn Austin
  • "Engelskmannen" av Beverly Lewis