Tilbake til villmarken

av (forfatter) og Lisa Vesterås (oversetter).

Juritzen jr 2013 Innbundet

I generasjoner har fire klaner med villkatter styrt skogen i henhold til eldgamle lover, fastsatt av deres mektige forfedre. Men gamle koder er truet. Tordenklanen er i stor fare og den onde Skyggeklanen vokser seg sterkere for hver dag. Edle krigere dør, noen av dem under mystiske omstendigheter.

Midt i dette kaoset dukker den vanlige huskatten, Rødpus opp. Vil han overleve i villmarken? Kan han bli en modig kriger?

KATTEKRIGERNE er en ny serie som har tatt "Harry Potter" fansen med storm. serien er utgitt i 30 land og solgt utrolig 10 millioner eksemplarer.

Forlag Juritzen jr

Utgivelsesår 2013

Serie Kattekrigerne (1)

Genre Fantasy

morsom

Jeg synes kattekrigerne er verdens beste serie. Den er spennede, romantisk, trist og morsom.

Yngste på 13 som har blitt så begeistret for serien, slik at jeg har hevet meg på jeg også. Ser at bøkene anbefales for "de som elsket Harry Potter", så jeg hadde forventet meg fantasy. Det er det da ikke. Bortsett fra at kattene kan snakke er dette rimelig jordnært - mer Hulebjørnens klan enn Harry Potter etter min mening.

Dette er ei liste over bøker som finst fleire av i same serie :) Gjer som meg og les den første. Du finn fort ut om dette er noko for deg. Har nett gått gjennom bokkilden.no for å finne ut om det er komt nokre nye i desse seriane. Men nokon er med for å gi info om desse bøkene som er verdt å lese :) Dette er ein peikepinn på kva eg les for tida. Må ordne ny ønskelåneliste til biblioteket her skjønner eg :) Må innrømme at nokon er bedre enn andre, men ramser dei opp likevel så kan du få ditt eige synstpunkt og nokon er på veg til å bli lest her heime :)

kattekrigerne bøker

• "Mørkets time" av Erin Hunter