Tilbake til Black Rabbit Hall

av (forfatter) og Hege Mehren (oversetter).

Gyldendal 2016 Heftet

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788205496613

EAN 9788205496613

Serie Gyldendal pocket

Omtalt sted England

Etter å ha lest mye krim de 2 siste årene,
ønsket jeg meg ett eventyr mellom 2 permer.
Og det fikk jeg med denne boka!

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

For meg ble Black Rabbit Hall en skuffelse. Potensialet og spenningen lå der til å begynne med, men det bare forduftet. Forfatteren klarte ikke å holde på spenningen. Jeg fikk tidlig mistanke om hva som skjedde og forholdene mellom karakterene, og jeg ble faktisk litt skuffet da det viste seg at jeg hadde rett. Boken var rett og slett for forutsigbar. For full anmeldelse, se: edgeofaword: Black Rabbit Hall

Amber og hennes tre søsken tilbringer hver sommer i Cornwall på Black Rabbit Hall. Her går tiden uhyre langsomt og det skjer ingenting uforutsett. Men en stormfull kveld i 1968 inntreffer katastrofen, og ingenting blir det samme igjen.
Tiår senere er Lorna og Jon på jakt etter et gammelt herskapshus hvor de kan holde den kommende bryllupsfesten.
Lorna vet med det samme at Black Rabbit Hall er stedet med stor S.
På forunderlig vis vikler nåtid og fortid seg i hverandre...

Jeg tror at voksne på en måte blir slitt med tiden, slik som steiner i havet, men at de fortsetter å være som de er, bare tregere og mer grå med sånne rare, rette rynker foran ørene. Mens unge mennesker forandrer form fra den ene uken til den neste. For å kjenne oss må man løpe ved siden av oss, som når man prøver å rope noe gjennom vinduet på et tog i fart.

Bøker som beveger - spiller på noen strenger langt der inne. Godt og vondt samtidig. Love it!

Denne listen inneholder bøker jeg har lest i 2016. Inkluderer også bøker jeg har startet på tidligere, men som fullføres i løpet av dette året.
Målet er å lese minst en bok i uka!

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Kronologisk rekkefølge over de bøkene jeg leste i 2016.

• "Hemmelighetene på Nanreath Hall" av Alix Rickloff
  • "Liten toroms med potensial" av Camilla Davidsson