Til siste mann

av (forfatter) og Stig Aspaas (oversetter).

Damm 2002 Innbundet

Sammen med ei gruppe fra FBI, går Web London i et bakhold der alle andre blir drept. Web må leve videre med skyldfølelsen over å være den eneste som overlevde, og han forsøker å finne ut hva det var som egentlig hendte. I sin søken etter sannheten setter Web både sitt eget og andres liv i fare.

I løpet av ti sekunder mister FBIs stjerneagent Web London alt: sine venner, sine kolleger og sitt gode omdømme. Et tilsynelatende ganske rutinepreget oppdrag viser seg å være en dødbringende felle, og Web London er den eneste fra sin spesialstyrke som overlever.

FBI-agenten Web London oppnådde sine kollegers dypeste respekt da han deltok i et gisseldrama på en skole hvor han reddet en agents liv og fikk satt gisseltakerne bak lås og slå.

Men respekten forvandles til avsky og hat da Web London og hans spesialstyrke deltar i et oppdrag som ender i et rent blodbad. Seks menn blir meiet ned av skjulte maskingevær idet helvete uventet bryter løs. Den eneste som overlever er Web, som ligger på bakken under angrepet og av uforklarlige årsaker er lammet og ute av stand til å hjelpe sine kolleger.

Web stemples hurtig som kujon og forræder i FBI, og gamle venner begynner å ta avstand fra ham fordi de føler at han sviktet og er farlig å samarbeide med.

Plaget av skyldfølelse beslutter Web på egen hånd å finne de skyldige. Hans eneste spor er en liten gutt som var vitne til blodbadet. Men gutten er som sunket i jorden, og da Web innleder en jakt på ham, virvles han inn i et drama hvor mennesker dør som fluer rundt ham.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2002

Genre Thriller

Omtalt sted Washington D.C.

Vi har rydda i bokhyllene og funne ut at vi må sortere vekk nokre bøker. Derfor denne lista med bøker som eg ønskjer å gje vekk

• "For enhver pris" av John Gilstrap
  • "Paparazzi-mordene" av Robert M. Eversz