Til Lillian

en historie om kjærlighet og kreft

Gyldendal 2011 Innbundet

Forfatteren forteller i denne boken en personlig historie om kjærlighet, kreft og det å måtte takle en dødelig sykdom som pårørende.

ISBN13 9788205410879

EAN 9788205410879

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Ståle Sigersvold

Her ligger roten til selv å gjøre noe for å få et lykkeligere liv. Å føle medlidenhet med de som har det verre enn oss. Glede seg over det vi har, med evne til å se mot dem som har det verre. Hvis man alltid ser mot dem som har det bedre, vil livet alltid fortone seg som en streben mot noe man aldri kan oppnå. Det gir ingen lykke å se den syke moren med to sjenerte unger med hver sin tegneserie ved siden av seg. Det gir bare medlidenhet. Men i medfølelse med andre ligger også grunnlaget for å sette pris på det vi selv har. Muligheten for å sette sitt eget liv i perspektiv. Selv om du har den verste av alle diagnoser, er det ikke så vanskelig å se at andre på andre områder har det verre.