Til Afrika uten sikkerhetsbelte

av (forfatter) og Ella Gyri Groven (oppleser).

Kabb 1999 Kassett

Bente Danielsen forteller fra årene 1995-97 da hun drev hjelpeorganisasjonen Help International Norway i Malawi blant foreldreløse barn.

TIL AFRIKA UTEN SIKKERHETSBELTE.
Fra en trygg stilling i Norge reiste Bente Danielsen til Afrika. Hun ville gjøre en innsats blant foreldreløse barn. Mange har hatt lyst til å gjøre noe lignende, men de færreste tør eller får det til. Bente Danielsen våget å bryte opp.Det ble en tur uten sikkerhetsbelte. Hun måtte fire litt på de vanlige norske kravene til komfort og trygghet. Og dermed ble det ofte komisk og spennende. - Jeg var privilegert, skriver Bente Danielsen. - Ikke bare fordi jeg skulle arbeide med et helt nytt helseprosjekt. Men fordi jeg over tid skulle få oppleve et land som var svært forskjellig fra Norge, og møte folk som lever under helt andre betingelser enn vi gjør.Bli med på Bente Danielsens eventyrlige reise. Med glimt i øyet forteller hun fra "The warm heart of Africa", Malawi, som er et av Afrikas minste og fattigste land.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 1999