Tid for nærhet

av (forfatter) og Kari Engen (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 1999 Innbundet

Da Ellen Gulden får vite at moren Kate har kreft, er sykdommen allerede langt fremskreden. Faren krever at Ellen sier opp jobben sin som journalist i New York for å komme hjem og pleie moren. Ellen har alltid vært den spesielle i familien, den som vil bli noe her i verden, sin fars intellektuelle likemann. Moren har hun alltid tenkt på som den altoppofrende kone, mor og husmor, familiens kjærlige og varme midtpunkt. Men i tiden i hjemmet sammen med moren blir hun overrasket ikke bare over seg selv, men også over moren, en kvinne hun trodde hun kjente. Valgene som Ellen og moren har foretatt hittil i livet, blir vurdert på nytt.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1999

• "All makt 1" av David Baldacci
  • "Forandringen" av Anna Quindlen
  • "Blomsterbarnas arv - bind 2" av Scott Turow
  • "Blomsterbarnas arv - bind 1" av Scott Turow
  • "Stevnemøte med døden" av Judy Mercer
  • "Reisen tilbake" av Robert MacNeil