The Way of Shadows

Night Angel Trilogy Book 1

Orbit 2008 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Orbit

Utgivelsesår 2008

Format Paperback

Dette er første boka av en fantastisk triologi.

Vi blir kjent med en gutt "Azoth" som bor på gata i eit ganske hardt gjeng miljø, der drap og voldtekt er dagligdags. Vi blir også kjent med hans få venner, og noen fiender. Hele triologien holder et høyt tempo, og den er til tider umulig å legge fra seg.

Historia tar noen byks fram i tid, og vi følg Azoth i utvalgte perioder gjennom barndomen til han er blitt noen år eldre, og en vesentlig farligare mann.

Vi følg også Durzo Blindt gjennom disse årene, en beinhard leiemorder som noe motvillig tar på seg å hjelpe Azoth.

Heile Triologien er fylt med "plot twists" og du veit aldri hva som vil skje noen sider frem i tid, og som forfatteren har uttalt:

"if you once in a while kill of a main charracter, the reader will worry when you put one in danger"

I disse bøkene er ingen hellig... Du kan lese om en person i 600 sider, så poff er han død... dette skjer intill flere ganger, og du vet liksom aldri hva som skjer på neste side.

Dette er første fantasy triologien eg har lest som er skrivet på denne måten, og det forandret hvordan eg opplever bøker... no blir eg automatisk litt mer bekjymret når helten holder på å dø...

Anbefales for Alle... ingen over ingen ved siden. er litt grafisk, så kansje ikkje for de minste ;-)

Jeg har vurdert og lese denne trilogien i en stund nå. Først nå i mars, ble ferdig i april så startet jeg og lese den første boken og ble overrasket over hvor mye jeg koste meg.
Handlingen omgår rundt hovedpersonen Azoth/Kylar, som går gjennom mange hindringer for og overleve. Det er en del folk som historien omgår rundt, så må konsentrere seg litt for og holde styr på hvem man leser om til tider. Favoritt personen var garantert Durzo Blint, var alltid gøy og lese om hva han gjorde og tenkte, var også interessant og lese om forholdet mellom han og Kylar. Kylar prøver og bli en wetboy (assassin), vi leser om all frustrasjonen, desparasjonen og ensomheten han går gjennom mens han læres opp. Det er en brutal og makaber bok og forfatteren beskriver enkelte hendelser i detaljer.
Favoritt seksjonen var nok halvveis gjennom boken når alt blir til kaos og alt faller sammen. Men er verdt og lese og ser frem til og lese bok 2.

The perfect killer has no friends, only targets

Life is empty. Life is worthless. When we take a life, we aren't taking anything of value.- Durzo Blint