The truth about Melody Browne

2009 Heftet

Da Melody Browne var ni år brant families hus ned. Alt de eide ble borte, og Melody mistet hukommelsen. Hun husker ingenting fra før brannen. Nå er hun voksen, har en sytten år gammel sønn og er fornøyd med livet. Men så skjer det noe som får henne til å huske. Hun besvimer på et hypnoseshow, og når hun våkner kommer minnene tilbake litt etter litt.

Utgivelsesår 2009

Dette er den fineste og samtidig tristeste boken jeg noen gang har lest. Historien om Melody som har fortrengt hele barndommen sin fram til hun er ni år er så rørende og jeg tenkte opptil flere ganger at hun nesten hadde hatt det bedre uten å vite hva som skjedde de første årene av livet hennes. Men samtidig viser det seg at når hun får vite sannheten om hva som skjedde så klarer hun bedre å akseptere den hun er som voksen.
Lisa Jewell skriver godt, og det er god flyt igjennom hele boka.
og boka gjorde så sterkt inntrykk på meg at jeg til og med tok med tid til å lese litt på morgenen før jeg dro på jobb - og jeg er IKKE av de som har god tid på morgenen. Jeg bare måtte lese litt til og litt til for å vite hva som skjedde videre.

En nydelig bok som jeg anbefaler på det varmeste, en klar 6'er fra meg.